Friday, March 28, 2014

Aftermath



Selamat pagi (now 12.13AM ok hehe)

Satu minggu bro aku tak tengok korea kahkah satu minggu yang aku rasa sangat kabut tapi rasa macam syok gila kurang sikit beban aku masa cuti (bajet macam banyak gila beban) tapi beban lesen kereta ni ha tak kurang kurang lagi stress pulak aku. Jangan lah tanya 'Bila kau jpj test?' I DONT EVEN KNOW WHEN and kalau boleh taknak amik pun /pokerface/

Satu minggu dah habis. Scholarship pun banyak dah tutup, kang sikit lagi UPU pun nak tutup dah hm tak banyak pun scholarship/pinjaman yang boleh apply that suit with my interest. Banyak untuk engineering dengan account/finance je. Tapi acano lah mindset dah melekat dekat kepala taknak jadi engineer and sejak aku amik KH Perdagangan masa pmr aku dah taubat takkan amik account dah cukup lah aku merana nak faham akaun pinjaman debit kredit buku lejar pergh insap mak tak sanggup.


Joyah angels (Anak sedara charlie's angels lol)

So through whatsapp kiteorang plan nak enjoy enjoy keluar jalan hm mengubat hati perasaan aku haritu nak surprise nina kerja sekali dia cuti balik kampung zz aku rasa nak hempuk je dengan batu. So we decided to go out as soon as possible before this happiness menjadi 'basi' lol. Aku bangun awal pagi semata nak ngadap muka dieorang aduhai inilah pengorbanan seorang kawan. Nak breakfast sekali katanya, subway pun tak bukak lagi kiteorang dah tunggu depan kaunter kahkah

Tapi on the way nak pergi klcc ni ya Allah ayah lecture aku dalam kereta kaw-kaw gila. "Eera ni duduk lah rumah search sikit pasal further study ni, jalan je kerja ha nak foundation kat mana ke, tahu tak sekarang masa tu emas, dah fikir masak masak ke belum blah blah blah" Lagi parah kalau jalan jammed aku rasa macam tak gerak langsung haih /cries/

Ice cream was Aisyah's treat! Since she passed her jpj test (untuk kali yang ke.. umph!) so we should celebrate!! Paling loser lepas aisyah dah bayar, lepastu aku dengan nina were like 'Ok aisyah congrats for your jpj test /claps/' First time kawan aku celebrate semata-mata jpj test. And nina cakap 'Lepasni keluar lagi ok aku belanja gaji first aku' ... habistu aku ni nak belanja apa? Kerja tak jpj test tak amik heheheh



Terukir di The Loaf, stronger than ever (lol what?!?)

Lepastu gather pulak lunch dengan budak dorm Brassi 4 pergi Avenue K. First time tengok nina dalam baju kerja in live kahkah dengan apron dia tu macam budak kecik nak main masak masak je. Lepastu makan dekat The Loaf pulak since Syereen kerja situ. Kiteorang ni baik hati lah nak melayan dakdak rajin cari duit poket ni haaa. Happy to see you guys again xo

Syereen came to me and said "Syadin aku lupa nak bagitahu kau, AddMath aku A solid hahahaha" I cant forget that happy face seriouslyy lol my batchmate who used to come and complain about addmath, did a very good job. Told you so, everything you worked for paid off! /winks/

Lepastu sekarang musim orang or sedara or jiran setaman duk tanya 'Awak nak sambung course apa?' 'Lepasni nak belajar dekat mana' 'Nak pergi oversea keee' Hak aloh bahagia nya hidup aku kalau boleh jawab semua apa macik tanya /pokerface/ Seseri tak tahan inikan merentas benua, local should be ok. Seriously since I got bursary sch is it ok if I further study in local uni and play safe happily ever after instead of taking any risk or what kejadah ah




OK that's my study plan : Aku pun tak tahu /giggles/

No comments:

Post a Comment