Friday, March 21, 2014

Result SPM 2013

Kau tahu lah result SPM nak keluar bila semua orang duk retweet apa Astro Awani ke TV3 announce pasal 20 Mac, bila agak agak orang tak habis habis nak countdown 1hari 45minit 21saat (saat pun ada yang taknak kalah tu perlu ke), bila kawan Sarawak Kelantan Terengganu dah sampai airport KL, bila satu batch dah tukar default picture dengan twitcon sama (sampai aku tak dapat beza siapa yang post ni, rasa mcm semua benda aku yang post zz)

Tak tahu nak describe macam mana untuk tunjuk betapa nervous nya aku, I mean of course lah nervous kan tak payah nak bajet cool sangat lah bila tangan aku sejuk kemain, lepastu tengok korea pun muka pokerface gila (selama ni mengilai macam hape), lepastu aku spend berjam-jam duk main piano je tetiba kalau tak berhabuk piano aku tak sentuh sampai berbulan. The major effect of nervous was.. aku tak tidur langsung lepas subuh ahahahaha astagfirullah tolong berubah.


Before bertolak keluar rumah, let me take a selfie /guling/

Satu batch pakat nak pakai baju kurung hahaha aku macam tengok almari 'Ni je ke baju kurung aku /sigh/' Terima je lah baju kurung prep malam hahahah  Ni pun aku pilih baju kurung prep yang paling jarang aku guna hahah ada lah dalam guna  sekali dua (ye ye je kau). Dalam kereta aku diam je. Aku tanya ibu ayah "Ibu dengan ayah jangan expect tinggi tau, serious ni" Lepastu dengar lagu sampai lah sampai basketball court luar seseri yang dulu usha laki cina main heheheh


Dah lama tak bertiga, kecoh gila joyah tak ingat dunia /rindu/

Lepastu kena turun guardhouse lepastu jumpa syifa' and first thing dia cakap "Kita dah check kat sms" And i was like WHAAAAAAAT?!? Why checkkk cepat nya dah dapat tahu my god tapi still aku tak tanya langsung result dia hahah sorry syifa' still rasa macam awal lagi untuk dapat result. Sekali aku turun guardhouse ada orang gila mana jerit "SYEERAAA!!" aku punya mencari siapa yang jerit tak senonoh tu haha (tak pakai cermin mata so tak nampak) rupanya Nina patut joyah nampak aku haha


Parts of our pretty juniors (yang lain tercicir mana, sorry kahkah)

Tunggu nina sebab aku taknak masuk dewan selagi dia tak sampai. Aku kan tak pakai cermin mata so aku tak kenal sesiapa sekali ada orang panggil dari belakang 'Kak Syadin..', bila aku pandang belakang Brassi 4 dah kumpul lepastu terus menjerit KAK SYADINNNNNNNN!!, gelabah gila aku 'Woi woi takyah jerit bapak segan!' Yelah dah lama tak jumpa senior, kemain jerit. Untung batch alacris ni dapat teman kiteorang amik result. Masa aku, datin tak bagi turun pun (tapi turun jugak kahkah bajet taiko lepastu lari lintang pukang bila nampak datin)


Drama kejap

Aku pegang je tangan nina masa beratur nak amik result (Datin dah kata tahun lepas dia takkan announce result sbb katanya taknak parents yang nama anak tak di-announce kecewa gitu aww) The most touching part was my juniors were so supportive with their endless joyah campur kepoh masa aku cuak beratur sampai aku tutup telinga taknak dengar lol. Aku suruh nina amik dulu result (being so gentlewoman at critical time lol) Sekali nina menjerit nyaring gila like 'AAHHH!!!!' Aku terkejut gila bapak, no wonder she got straight As aku ingat nak test vokal depan cikgu lol.

MY TURN. Aku salam cikgu lepastu duduk, Cikgu Mahadiah tanya 'Apesal tangan sejuk sangat!!' 'Cuak cikguu! Macam nak kahwin je rasa nya ya Allah' lepastu cikgu suruh sign (pegang pen pun gigil kejadahhh) sekali cikgu keluarkan result. Aku tengok and speechless. YA ALLAAAAAH ALHAMDULILLAAAAH CANTIK NYAAAAA!! Aku terus tutup muka atas meja, bajet taknak nangis tapi tangki dah nak pecah. Bila aku angkat kepala tengok ramai nya orang usha terus air mata masuk balik 'behave nanti kena bahan'



All future SPM candies can do even better! Insya Allah

Salam cikgu terus pergi kat ibu T___________T And my first sentence was...

"IBU ENGLISH EERA A PLUS HAHAHAHAHHAHA LAWAK GILA!!" Ibu gelak dengar sebab ibu tahu aku risau nak mati dengan English aku. Rasa sangatlah bodoh bila aku sorang je belajar English while orang lain dah start belajar sejarah (padahal sej minggu depan lol) Lepastu reaction orang macam 'English pun kena study ke' Suka hati aku lah nak study ke tak hish aku nangis kot masa belajar literature dengan Ika sbb rasa pressure sangat English ni. Aku tukar jawapan novel SPM 5 minutes before time's up tak ke bongok


Dengan mata merah lagi kahkah sayang kau nina xo

Pendekkan cerita, result Seseri meningkat. Patut lah Datin happy je muka, terpacak depan stage. Muka PK Akademik pun macam dapat naik gaji kahkah. Alhamdulillah, 64 students of Estrella got straight As. 6 students got straight A plus (Alhamdulillah, including me hehhehehe /gelak kambing gurun sahara/) Aku ingat mula-mula kena tipu je 6 orang straight A plus sebab macam logik ke, ingatkan satu sekolah normally sorg je 9A+ lol and suprisingly that day was 20 March, so no April Fool heheh


The six students /syukur/


Credit goes to the owner.


Non-stop smiling, feeling proud maybe? (Macam sama tinggi je semua kahkahhh)

Aku sumpah just mengharap paling tinggi pun straight As je, dah rezeki lebih alhamdulillah. Btho-vians did a veryyy veryyy good job, Ayie pun dapat straight A+ jugak and Aisyah dapat straight As. I'm so proud, seriously!! Dengan 5Adioda pun bangga gila bapak level 91263 ah we did so much improvement from diagnostic hancur to trial to real SPM, 26 out of 27 students got straight As almost 100% kot (lepas dapat result aku, terus tanya cikgu Mahadiah pasal result 5A gila ketua kelas penyayang aku ni kahkah)

 


High spirited child of BTHO, Ayie! She really deserved one paragraph post. Aku tak pernah jumpa orang sepositif ni, in fact masa aku tengah beratur belum dapat result dia dah jumpa aku xo. A girl who really knows how to motivate people around her. I'm so glad that both of us can share our happiness. Dah kenal sejak sekolah rendah kot, belajar mengaji sekali tahu tak daripada merangkak baca muqaddam aku ingat lagi Quran dia guna warna hijau sekarang sama-sama amik result SPM


Anak siapa ni?

Anyway berjuta-juta terima kasih bersama salam sayang untuk ibu ayah. Suka nya tengok ibu ayah happy sampai macam tu sekali, tapi honestly rasa kecik hati bila reaction orang lepas tahu result aku mcm "Ini dunia je semua ni" Please lah obviously ibu ayah layak bangga and told people about their daughter's achievement, diaorang kot yang didik aku sampai dapat macam ni. Give them a chance to feel proud please, try didik anak ni macam ibu ayah buat. Alhamdulillah, they are still monitoring my solat and attitude too (even dah besar panjang)

Self remainder to myself : Not to be riak, never! This is just a beginning anyway (Kalau lah post ni macam riak sikit ke mana tahu just nak share my big day and sorry this would be my one and only post cakap pasal result SPM, insya Allah!!) 


Yay two years of tears and smiles paid off!

4 comments: