Saturday, March 15, 2014

The power of names


Adik penyayang katanya

Ni lah kerja nya melayan akak sendiri tengah pantang. Room service tip top meletop wokeh sarapan lunch dinner semua atas katil. Aku jadi delivery girl ehek ehek naik turun tangga (cerita nya sekarang angah duduk tingkat atas) tak kurus kurus jugak masalahnya. Kang nanti tetiba whatsapp aku 'Delivery girl, nak milo panas pleaseee' TUNGGU NANTI EERA PANTANG, ANGAH JAGA EERA OKAYYY ?!?! /kidding/ /ofcourseeee/ lepastu selalu tak jawab bila aku whatsapp kekadang macam tengah cakap dengan tiang pun ada, padahal tanya nak makan ke tidok itu je /cries/

Along pagi pagi buta cari pencil box, aduhai aku sumpah aku ingat aku mimpi je. Tu yang aku tidur balik kahkahkaaaah ye lah out of all things, kenapa pencilbox ?!? Tahu tak sejak habis sekolah last day aku taktahu apa jadi dengan barang sekolah aku. Buku bag baldi hanger toiletries aku entah kemana menghilang. Rupa-rupanya along ada exam apa entah, dah kerja besar panjang pun exam lagi ke. Tu pun ibu jumpa dalam kotak muzium aku hahaha (kenapa ada dalam kotak muzium?!?!)

Both qasehs balik bangi harini, excited gila nak jumpa sepupu baru ni. Angkut sekali hadiah nak bagi baby padahal hadiah tu lagi besar daripada dia. Tadi Qaseh tanya kak yana "Nanti baby dah besar, dia sekolah mana?" LOL Baby's name is Safeeyah Nur Mardhiah. I'm ok with any names as long as ada double E (ee) sebab macam anak ibu ayah; Shazreen Syareena Syafeeka Syaheera turun ke cucu pulak Qaseh Aleesya, Qaseh Aqeelah and now Safeeyah. Aku akan pastikan double E ni turun sampai ke cucu cicit dan ke bawah /evil/

Tapi ada problem tang nama Safeeyah ni hahah ibu panggil dia Peeyah, setiap kali mandi kan dia riuh ni dalam toilet 'Peeyaaaaaah, peeyah jangan nangis ok peeyah! Peeyah kan good girl' Sekali ayah marah 'Apa peeyah peeyah ?!? Tak sedap lah panggil peeyah!' (Fyi, Ayah also hate my nickname Syadin kahkah) Ayah suruh panggil Dhiah, ayu lah kononnya kahkah tengok lah keturunan ayah dari anak ke cucu ada ke yang ayu MUAHAHA 

Aku takut pulak bila Peeyah ni besar kang, sebab batchmate ada nama Safiah lepastu sampai sekarang orang panggil dia Sappy (cerita betul ok) Lepastu kang nanti nak solat habislah kena sebut nama 'Rapatkan saaaaaaaf !!!' (Saf for safeeyah) Lepastu nama panjang gila, tu tak campur nama bapak lagi Safeeyah Nur Mardhiah binti Mohd Faeiz, CUKUP KE KOTAK NAK ISI BORANG ?!?




Nama Syaheera masih bertakhta di hati




/gelak kambing/


No comments:

Post a Comment