Tuesday, March 18, 2014

Just know that I already did my best


Dekat twitter duk sembang, ye lah takda kerja kata nya duk refresh timeline je kerja ehek mention si polan A eh si polan B pulak jawab. Sekali terkeluar lah pulak cerita pasal cikgu ajar agama (Ustazah Noraini) yang selalu buat kejutan dalam kelas. Aku ni dah masak betul dengan ustazah, lagi lagi duduk sebelah Aisyah lagi masak lah aku

Aku lah yang kantoi tidur dalam kelas lepastu kena denda dengan ustazah (Cikgu taknak ajar PJ kot, even 5mins was soooo precious back then so it was not my fault either ehek) Aku lah yang kena berdiri dalam kelas. Aku lah yang tak pass segala jenis surah hafazan sebab tak prepare tapi bila prepare taknak tanya aku pulak. Aku lah yang ustazah suruh tulis surat dekat cikgu mentor. 

Dekat twitter tiba-tiba classmate duk throwback throwback tak habis habis. Dalam kelas aku ramai gila minat kpop (ehek aku pun) and footballers ke One direction ke so kalau pusing masuk kelas tengok atas meja memang penuh lah gamba laki selain muka bapak sendiri. Ustazah ni kadang kadang rajin gila tahap sangat and dia akan round satu kelas. 

AT duduk depan lepastu atas meja gedabak gamba Shinee (10 kali ustazah lalu, 10 kali lah dia kena marah pasal Shinee). While aku yang duduk belakang ni terus lah cepat cepat sorok gamba CNBlue, terus aku sepahkan semua buku aku atas meja bajet nak cover meja sendiri mampus guwe. Naddy mentioned in twitter, ustazah pernah tanya dia lebih kurang 'Laki ni boleh bagi awak semangat ke bila exam?' And lelaki tersebut ialah gambar Tom Felton. Inilah dikatakan hashtag deeeeeep versi Ustazah Noraini

Actually sejak form 4 ustazah ajar aku. And both years aku kena tulis surat dekat cikgu mentor semata-mata tak hafal surah (pelajar cemerlang katako) One day, masa aku tengah syok menulis lirik lagu More than this by One direction, tanpa disedari aku angkat muka je ustazah depan aku. Cuak nak mati level 82749 'APA AWAK BUAT MASA SAYA MENGAJAR?!?' Aku macam bapak lah takkan nak jawab tulis lirik lagu 1D memang kena halau ni. Dengan natural walaupun gagap aku jawab 


'Buat kerja english, ustazah hehe sorry?' /sorok lirik/



Lepastu satu hari aku balik kelas, gambar kepala Kyuhyun atas meja aku dah terkoyak. Adakah ini balasan yang aku dapat? Mungkin lah tu agaknya. Majulah Pendidikan Islam untuk Ustazah Noraini!

No comments:

Post a Comment