Thursday, April 24, 2014

Peeyah's Aqiqah


Last week (ke last two weeks?) was Peeyah's aqiqah! Buat dekat Bangi hehe as many good things happened to our family and the best thing was of course new family member (walaupun malam dan pagiku ditemani oleh tangisan baby ugh sigh) Simple je actually aqiqah ni sebab ikut Islam kan dah cukur rambut baby hari ke-7 and Peeyah already cukur botak licin on her 7th day. SO NAK CUKUR JAMBUL APA LAGI DAH BOTAK?!? Kiki

Tema malam tu, purple pink. Percayalah tema ni actually Angah main campur combine je baju suami dia available colour apa, baju dia colour apa, buai colour apa and thats how they got pink purple. And aku masih dalam kes masalah tiada baju kurung and baju kurung purple aku hanyalah baju prep. First world problem gila so aku pun sekali bantai baju jubah hitam dengan alasan teman ibu pakai jubah. Padahal yang lain semua pakai pink and purple sobs here sobs there.



Even my two little Qaseh(s) beli baju kebaya pink baru gila bapak punya hot baru 4 tahun dah pakai kebaya, aku dulu nak masuk darjah enam baru ada kebaya itu pun sekali je hahahhaha but turn off nya, dua budak ni pakai kebaya tapi duduk terkangkang hahahahaa taiko tak taiko lah dieorang siap sempat main wrestling dengan budak laki, nak berlari tak boleh sebab kain ketat tapi kisah apa angkat kain sampai lutut!! 


/orang pandang pelik/

Suka tengok kawan-kawan angah semua datang kenduri aww semua macam dah kahwin, dah angkut anak, dah pregnant dulu kat Indon masa grad muka-muka ni lah yang tak habis habis amik gamba campak topi grad. And some even married with their batchmate during uni phase in Indon, not just one couple but two or more!! Dah lama tak pergi bandung. Tapi aku dah taknak pergi lagi sumpah..... muak.

Problem masa kenduri; takda air hahahahha bukan air nak minum tapi air paip faham tak the perks of living in Selangor?!? So kita bergantung to air tangki hahahaha jangan ingat aku tak mandi pulak ye amboi sedap mulut je kikii



Be a good girl, sayang xo


And yeah, finally....


we got our latest sibling photo luls but yeah national siblings day dah lepas but who cares we looked great



(additional post, semak kejap tumpang lalu)


Tengok siapa yang masuk hospital ni ?!? /bajet muka terkejut/

Dia ni memang dah selalu keluar masuk hospital pun (hiperbola sikit) Ingat lagi tak siapa ni dulu masa lower form high school selalu muka menyelit dalam blog hahahaha omg memories. Publisiti sikit, Danish Hafiz admitted because his tumour turns to cancer but alhamdulillah still stage 1 and macam satu twitter terkezut and aku pun terkezut and semua terkezut and there we go, visit dia dekat hospital.

Baik jugak aku ni bangun pagi nak jenguk kawan dekat hospital (and Danish kata aku tak ikhlas hahaha kuanghajo sekor ni) First time wa pergi prince court, setiap pelusuk ward tu aku geledah luls. Aku memang suka pun pergi hospital tapi sebab selama ni jenguk kawan ibu ayah sakit takkan aku nak geledah kan, sebab ni kawan sendiri yang sakit, aku kisah apa hahahaha geledah je


Mula-mula ayie datang lepastu aku join lepastu Jasdeep datang pulak bawak yang lain. Aku still amazed orang yang baru dapat lesen dah drive pergi kl and aku di sini masih trauma jpj on the road test aku haritu hahahahaa macam mana boleh lepas pun aku tak faham. Lama jugak aku terpacak dekat ward tu dari pukul 11 sampai satu. Daripada kat rumah tudung ok sampai balik tudung dah acah acah mintak kaki luls. Danish cakap aku tak ubah since Form 3 so I take that as a compliment, bermaksud aku matured since form 3 /hidung kembang kempis tahan gelak//nafikan kebenaran/



Matured kan........ ok bai



No comments:

Post a Comment