Friday, May 16, 2014

Feeling cikgu

Mak datuk aih aku bukak facebook, ramai gila update status buat ucapan hari guru. Kalau boleh tu 10 sekolah dia pergi, 10 sekolah dia nak list. Tadika pun nak list. Hm kalau aku lah bukan stakat tadika, sekolah memandu cemerlang tu pun aku nak masuk dalam list. Karangan dalam status tu panjang nya ya ampun, cikgu nak baca pun tak sanggup. Sanggup like je agaknya. Tu lah buat blog taknak, aku ni je lah yg meng-update blog macam nenek tua. Dekat blog nak buat essay 10 perenggan pun boleh (promote nampak) tapi paling plot twist bila wish hari guru blahblah karangan 28739839 p/p ending dia cakap ibu bapa guru terbaik HAHAHHAHA OK hari ibu dah lepas, hari ayah kau wish lagi sekali ye dok


Diaorang pun duk lah flashback hari guru seseri 2012, cakap best gila best gila. Aku pantang betul orang ungkit balik pasal teachers day 2012 sebab masa tu aku tengah sebulan cuti chicken pox (roll eyes) Teringat dakdak form 5 buat flash mob hari guru hahahaha ok taknak ingat dah okbai apa-apa pun aku dapat kb free mengejut sebab datin terharu sambutan hari guru gempak sangat uolls.


Pagi-pagi buta ni nak throwback sikit. Cikgu-cikgu tadika aku tu ha yang aku tak ingat dah nama, yang suruh aku kumur air garam masa aku sakit gigi /cries/ Aku selalu sakit gigi masa tadika, dan reaction aku bila mengadu mesti cikgu mcm "Eh dia ni lagi?" lepastu bila dia suruh kumur segelas air garam tapi......aku pergi telan /CRY A NIAGARA FALL/ Faham ke tak betapa masin, dulu semua benda ko nak telan patut gemuk zz. Tak lupa cikgu tadika yang masukkan aku dalam persembahan zapin untuk concert akhir tahun. Zapin takpa lagi ni zapin jadi penari laki yang aku tak paham!!!! Sebab laki semua tak reti menari kot, aku yang cun ayu dijadikan laki zz aku pun taat gila pakai songkok baju melayu biru, kain samping merah kontra -___-"

Cikgu Cina Yip Lee Lee (mcm ni ke nak eja) yang ajar english tapi satu kelas tak suka dia luls. Classmate aku tutup kot pintu kelas dan duduk senyap2 sekali cikgu tu masuk drpd pintu belakang (pintu belakang tak tutup pulak taktahu lah nak cakap pandai ke tak adomak) Bila bukak diary aku, gang aku kutuk cikgu ni punya berjela! Tapi bila nak upsr semua lintang pukang mintak maaf dengan dia sebab takut Allah balas. Dan akhirnya semua A utk English. Cikgu ni jugak lah yang salahkan semua jawapan aku dalam ujian spelling sebab aku tulis huruf A tak cantik bagi dia, aku taktau lah ni spelling test ke beautiful handwriting test



Bengkel tahun lepas, mengajar batchmate sendiri. Ulang benda sama 20 kali sampai hilang suara, bayangkan cikgu yang ulang benda sama setiap tahun? Ok

Percaya tak, dulu aku masa kecik aku nak jadi cikgu. And aku berangan masa cuti spm aku nak jadi cikgu tadika dekat bangi ni. Nasib baik Allah bukak kan pintu hati aku dan sedar kelemahan diri luls. Bukan senang nak jadi cikgu, aku tahu. Kalau dalam ayat esei mesti dapat markah lebih kalau tulis "Guru ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi orang lain", ye tapi deep nya kalau kau buat hal cikgu tu boleh bakar kau bila-bila /evil/




Plot twist hambar: Ibu bapa saya/ Diri sendiri merupakan guru terhebat





Selamat hari guru, sorry saya tak reti wish jiwang-jiwang sayang cikgu xo

No comments:

Post a Comment