Saturday, July 5, 2014

Kolej Mara Banting; first week

Hell-ooooooo? Dah almost 2 minggu dekat kmb, dah macam macam benda aku buat (which was mostly bodoh and memalukan you know me sehari tak buat benda yang malu macam tak sah lol) KMB was... ok kot. Bagi aku lah utk these past 2 weeks lol baru 2 minggu another 2 bloody yeaaaars to go lol. 


To summarize 2 weeks activity in a post mcm over je tapi lantak lah, tak panjang kot (ye ye oo je aku) masa register on 24th June kot lol baru 2 minggu aku dah lupa bila aku register, aku datang awal gila. Takda lah awal sangat sangat sampai dpt first bilik in the first wing of the block tapi still consider awal sebab #1- aku dapat bilik ke-11 org check in #2- aku dapat block f which is block paaaaaaaaling jauh (datang makin awal makin jauh ok) #3- i got the last place in economics class (ni lah major reason pahal aku datang awal sbb i really need econs not bussiness not ITgs)

Ok kat sini takda dorm mcm seseri, tapi ada adik tiri dewan makan tapi kan sini panggil dewan selera (?) Dia ada bilik, 2 person per room. Kalau cakap 2 orang per room mesti macam "Best nyaaa dua orang je" omg pls lah bilik dia kecik gila and memang muat 2 orang je pun haha. Single bed, with a locker size seseri jugak cuma pendek sikit but ok (aku just boleh compare with seseri je lol) and satu meja kecil. Kecik bagi aku yang selalunya memerlukan meja saiz meja cikgu utk belajar lol 

Teka lah bro sapa roommate aku? (giggles)


Budak ni hahahahaha omg reunion back after 2tahun terpisah, cerita pasal najihah mesti penuh dekat blog aku lepas ni lol bersedialah semua rakyat jelata btho !!! Kiteorang memang pakat datang sekali sebab nak bilik sama. Dia ni ha memang ratu sembang sedunia, dia kata nak bertolak 6.30 tapi 6.45 aku text dekat rumah lagi ya rabbi. Seserian 4 orang masuk sini (akan tambah another one second intake yay) and kenalan btho belambak jugak tapi most of them yang tak pure btho hahah tapi aku consider myself as pure btho /hairflips/ so 3 pure btho in kmb lol 


Majulah block F untuk syaheera tajuddin semoga aku gigih menapak (kiteorang nampak ada sorang laki ni dia pakai skateboard tau lol aku wonder ah jauh sangat ke block laki ni dekat je aku tgk dah pakai skateboard, belum lagi masuk block F. so aku consider to buy a roller blade hahahahhaha tapi macam sakai je so cadangan dibatalkan) And we have dobi service muchhh muchhh better than seseri lol 2 times a week. Kau bayangkan lah aku ni seret bakul baju dari block F ke dobi ya Allah sampai dobi je dah macam sayur kangkung basi lol. Aku and najihah nak cari trolley tp taktau nak beli dekat mana, tp mcm makcik nak pergi pasar pun ada /rofl/

Orientation haritu almost 1 minggu. Tapi seriously tak macam orientasi sangat bagi aku, jadual tak pack langsung. Bila ada gap rehat, aku dengan najihah siap balik bilik sebab nak sambung tidur. Petang je aku dah macam bujang balik rumah... dan tidur. Orang lain punya orientasi aku perati dah macam kem kepimpinan. And dapat masuk Group 14 sama dengan Maryam, sebab tu lah aku banyak gamba dengan Yam! Group 14 was great for me, aku rasa we are the only group yang able to change a solar system to iluminati. 



kalau rindu


Kau nak tahu tak, betapa tak guna dan sakai nya aku dengan Najihah ni. Okay #1 story. Start orientation kena kumpul dekat tepi surau 7.20 pagi. Tapi aku dengan najihah pergi tidur lepas subuh. Sekali aku terbangun bila najihah jerit "Sheeraaaa! 7.15 dahhh!! BANGUNNNNNN" pergh aku memang ah da mcm bangun drpd spring, memang melompat habis. Aku keluar bilik, satu block kosong! Aku taktahu lah tidur mati tahap koma ke kita berdua ni zzzz. Nasib kiteorang dah mandi lepas subuh (mandi ok jgn igt tak mandi) so memang lintang pukang gosok gigi. Pakai tudung semua memang superb express doh, lepastu pecut pergi surau! Memang catat rekod aku siap 5 minit je pergh tak pernah di buat selama 18 tahun aku hidup /hairflips/

#2 hari yang sama benda ni terjadi. Aku taktahu kenapa tapi that day memang messed up gila bapak ah bagi aku hahahaha. Cikgu tengah bagi ceramah pasal TOK. Lepastu najihah ngantuk so dia suruh aku urut tangan dia. Come on, standard lah kan bila urut time ngantuk so aku layan je lah. Entah macam mana, aku terurut kuat ke apa so aku dengan Najihah tersenyum and gelak takda suara. Sekali..... cikgu atas stage cakap "HAH AWAK YANG TUDUNG HITAM TU! Naik stage sekarang!" Masa tu aku pun dengan bangang nya tanya najihah "Sapa tudung hitam?" (sebab ramai gila pakai tudung hitam) Sekali......

Najihah jawab "Kita lah gila!" OMG AKU MACAM KITA KE?! SUMPAH KE KITA?! /gelabah/ so sebab dia sebut tudung hitam je aku macam "kesian nya najihah......" sebab aku pakai tudung biru hahahahaha aku baru nak lega, cikgu tu sambung ayat dia "HAH DENGAN KAWAN SEBELAH DIA SEKALI!" aku dah macam oh shit..... Lepastu dia suruh explain what is TOK omg celah dunia mana lah aku faham apa jadah nya Theory of Knowledge tuu can you feel me? Pastu aku tolak mic kat najihah, najihah tolak kat aku, aku tolak balik... last last aku yg cakap dulu and aku merepek apa jadah lah aku lupa lol to those yang still taktahu minah 2 ekor mana yang kena naik stage haritu, aku lah tu one of them hehe masa gap rehat, aku dengan najihah balik bilik tukar tudung lol diaorg tak igt muka, diaorg igt tudung!


Tidur je kerja


Orang lain pulak tidur.


Mcm ni lah aku set alarm aku but then still tak bangun zz

Entah macam mana pulak, floor aku takda elektrik. Ya rabbiiii ya karim aku dah mcm sumpah seranah anak datuk anak datin mana lah yang bawak fridge masuk dalam bilik sampai floor aku ni black out! Lama pulak tu dia punya black out sampai 3 hari kot aku hidup dalam kegelapan dan kepanasan. Malam kiteorang tumpang tidur bilik Yam and Minah aww dieorang comel je first night aku dgn najihah memang pergi bilik diaorang bawak carpet (jet jet nak simpati tidur atas lantai) tapi masuk bilik diaorg dah rapatkan 2 single bed, nak tidur sesama awwuuuu. Tapi memang kiteorang tidur static ah pandang ceiling sebab dah takda space nak gerak /giggles/

Yang power nya alarm sahur kiteorang bunyi serentak. Si Maryam punya alarm paling tak matang abadi sungguh tahap dewa guna alarm upin ipin "Assalamualaikummmm atokkkk oh atokk? atokkk oh atokkk?" Aku dah lah ngantuk pastu dengar alarm upin ipin dia ni bagi salam, aku dah mcm 'woi maryam tutup lah alarm kau gila, kau expect aku mengantuk nak jawab salam diaorang ke zz' Bayangkan lah serentak bunyi upin ipin campur suara taylor swift campur suara exo. Bapak bingit doh telinga lol


This is yam. MarYAM lol

Cakap pasal orientasi, group 14 kena buat pentomin tajuk "Life after SPM" weh first time aku masuk benda alah mcm drama pentomin semua ni. Kalau kat seseri dulu, aku lah org first yang cabut lari lol. Nasib baik lah part aku sikit je. Pentomin was fun for me, semua macam sporting gila sampai our main actor jadi pondan sampai aku lalu sebelah senior dia cakap "Bapak gay siot" I even enjoyed bila practise inikan masa the real onstage. 







The fact that whatsapp group kita bernyawa lagi was great lol sebab aku ingatkan habis orientasi mesti sekor sekor leave group tapi setakat ni takda org leave lagi. Sbb diaorg kata kalau sebulan group ni senyap baru boleh leave lol tapi diaorang tak senyap pun. One thing, guys please stop being so gay lol 

Ada a slot yang kita kena tulis a quote of kata-kata semangat and masukkan dalam belon. And pukul belon tu hantar jauh jauh! Sekali semua orang pecahkan belon and keluarkan quote dieorang...... semua english hahahah aku je ke yang tulis bahasa melayu heheheh dia tak kata pun nak english so aku tulis lah apa aku rasa fabulous ye dok? 


This is what I got, thanks whoever you are! 



4 souls of estrella in KMB (yg belakang tu apa jadah photobomb lol)

Cakap pasal class, aku masuk medical field class. Dia campur medic dengan dentsitry dengan biotech dgn biomedik. Dekat class aku macam senyap gila bapak punya senyap lah, dia macam berbeza gila. Aku rasa ni kalau budak seseri tengok betapa senyap nya aku, diaorang semua nak nangis and mogok lapar (dahsyat tak hiperbola aku ehek) mulut aku macam ada jongkong emas. Ke ni effect all-girls school jet jet pemalu je aku. Budak class aku mesti tak percaya aku ada group Joyah Angels dengan nickname syadin joyah aku /hairflips/ 

Its the same cycle all over again. How I miss 3 Kualiti when I entered 4 Adioda, how I miss 4 Adioda when I entered 5 Adioda and how I miss 5 Adioda when I entered M14E lol. Oh yes class aku ada 3 syahirah termasuk aku. Aku pun fed up, inikan cikgu. Bila cikgu panggil syahiraaaah, our reaction were like "Syahirah mana satu, ada tiga syahirah -_-" 

My class dekat cabin, a big yay sebab ada aircond but a big no at the same time sebab jauh gila weh nak balik block F, nak pergi lab, nak pergi toilet semua jauh lah! Belum apa-apa lagi, dah sorang classmate aku keluar sbb dapat jpa, alamak bro tak sempat nak kenal dah keluar. Dah lah dia tegur aku kat koop tapi aku terdiam sbb aku lupa dia classmate aku hahaahh tak guna nya aku hehe



This is M14E, going to meet these fellas for 2 years insyaAllah we able to make the strongest bond out of all


Going back to kmb today after buka puasa. Seriously, aku tak nangis ok tak pernah nangis homesick lagi dekat sana omg dah besar dah pun dulu masa dekat seseri homesick macam mati suami! Probably sebab ada najihah, so aku rasa mcm more to sleepover compared to boarding school life lol. Tapi 2-years-sleepover lol bapak lama hahah. 


Apparently, I'm a jawbreaker too.

4 comments:

  1. Hye nak tanya dkt sana mmg kena pakai tudung ke semua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Most yang free hair pakai tudung in kmb sbb sort of islamik sikit dekat sini. But then still have some ppl yang tak pakai or pakai on and off

      Delete
  2. hi sorry for disturbing, I just wanted to ask do we need to bring laptop terus masa register? tshirt lengan pendek or panjang patut banyak bawak? and seluar slack biasa pakai dgn what kind of clothes? sorry soalan merepek but i really need to know. thank you in advance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laptop tak guna for orientation, but kalau rumah jauh boleh terus bawak je tapi kalau rumah dekat nak tunggu after class start pun takpa. Sebab pergi class baju formal so tshirt pakai after school hour. tapi bawak lah maybe utk jpam or sports or nak pergi library malam. Kalau perempuan, bawak je lengan panjang habis cerita luls. Seluar slack can wear with anything for smart casual.

      Delete