Sunday, July 20, 2014

Monologue

Aku kena balik kolej awal harini huwa bapak sedih nya selama ni dah nak isyak baru balik harini kena balik after asar. Which means a few hours to go. Which means tak sempat nak tengok weeekend korea tv show hm k sampai hati. Everything goes well. Tak pernah lagi aku terlepas bangun sahur hahahaha tapi ibu dah give up nak call aku kejut sahur. Tapi first time kat sini aku tak sahur makan nasi, aku ingatkan esoknya puasa mesti rasa macam nak mati kalau tak sahur nasi. Ok je esoknya, tak mati pun /pokerface/

Haritu masa minggu mula-mula masuk, aku macam ada kecelaruan idea sikit. Masa aku tengah mandi, sekali ada orang ketuk pintu kuat gila, pastu tanya "Nak lepas?" aku macam tak faham apa lah si ketuk ketuk ni menjerit. Aku tanya balik nak apa? "NAK LEPAS!!" Aku still tak faham apa dia ni nak cakap, aku ingat dia ada tertinggal salonPAS dalam shower ni. So aku end up mencari lah salonpas yang tampal sakit otot tu dalam satu shower dari ke pintu ke lantai ke batang paip mana lah salonpas yang dia tinggal ni (terlalu bangang)......

Pastu aku bengang lah, aku nak mandi tapi tak jumpa pun salonpas dia ni! So aku jerit balik "Eh jap tadi nak apa?!?! Salonpas?" lepastu ada lah kawan si ketuk ni cakap "Tak lah weh dia nak after kau mandi. Lepas kan dalam bahasa inggeris after!" Aku dah macam "OHHH NAK AFTER KE HAHAHAHA AKU PUNYA MENCARI SALONPAS PATUT TAK JUMPA!" Loser kan aku luls dia macam lain asrama lain budaya bahasa, kenapa lah aku tak terfikir 'lepas' tu  maksudnya 'after'


Lepastu ada audition music club, lepastu maryam nak try masuk as vocal. Ye lah minah sekor tu kan dulu wakil nasyid seseri. Tak macam aku level menyanyi dalam toilet shower je luls. Pastu bila aku pass by notice board ada list name yang nak masuk audition music club. Sekali aku ternampak "NUR SYAHEERA TAJUDDIN - VOKAL" Mak datukkkkk, aku punya terkejut beruk tuu, beruk pun sopan lagi daripada aku! Apa jadah nya nama aku dekat vokal, suara macam itik pulang petang nak bersalin anak sulung hahahah baru dengar suara sendiri dekat voice note whatsapp dah meroyan kahkah aku terus text maryam. 

Rupa-rupanya miscommunication, nak letak nama maryam pergi letak nama aku. Bapak jauh maryam dengan syaheera lol kalau suara macam aku ni lah pergi audition hahahah menangis semua orang suruh stop lepastu mintak nak sign autograph (ok aku patut stop)


Masa sehari tu aku sahur, lepastu ada suara perempuan menjerit. Bapak sentap ah aku, rasanya bulan ramadhan macam takda syaitoooon nirrajim ni semua. Sapa pulak yang kena rasuk ni. Rupa-rupanya aku check twitter, germany score goal -_______-" Siapa lah yang bersemangat waja sangat tu tengok sambil sahur. Lepastu aku pergi toilet nak basuh tupperware, sekali...

ada kucing ikut aku T________T Aku punya gelabah tu aku memang menjerit gila ah, pastu berlari masuk dalam shower dengan lagi sorang classmate aku yang terserempak dalam toilet (nama shahirah jugak luls semua nama shahirah mmg takut kucing kot) and kiteorang berdua stuck dalam shower... sebab kucing zz. Kiteorang tunggu je dalam shower sampai ada orang tolong keluarkan kucing tu. Aku syak mesti orang igt germany goal lagi satu lepas dengar kiteorang jerit /giggles/

Last week ada cuti nuzul quran, ya Allah nasib baik lah selangor amik cuti nuzul. Tapi ibu tak bagi balik rumah malam tuuu, dah bosan kot tengok muka aku melanguk dekat rumah kot. Sebab ramai classmate tak balik, classmate pakat ramai-ramai nak iftar jemaah dekat Alamanda. Ye lah dah ddk celah kelapa sawit, yang paling dekat pun Alamanda je. Alamanda punnn bukannya ada apa pun zz, tapi memang extreme bila dieorang sewa van pergh rm200 tapi sebab nak murah, dieorang sumbat sampai mcm sardin van tu. Bayangkan almost 20 person in a van yg patutnya occupied 15++


Lepastu pusing alamanda, cari tempat makan semua full house! Yang aku tak faham tu, budak laki relaks je boleh sambung main bowling macam takda apa terjadi. Redhaaa je, last last takda tempat nak makan dieorang buka dekat surau hahaha. Nak solat maghrib dekat surau tu pun, mak aihhh beratur dia macam ada artis buat concert dalam surau tu. Ramai gilaaaaa. Lepastu pakcik van datang lambat pulak, patutnya kena balik kmb by 10 tapi pukul 10 kiteorang bertapa lagi depan luar alamanda. 

Dah lah van besar pastu putih mcm van jenazah hahahaha. Epic fail bila dari jauh dah nampak van besar warna putih, semua macam happy gila "Yay boleh sampai kmb before 10!!" satu class ni bangun berlari nak masuk van. Sekali..... tengok dekat pintu ada tulis "Security blahblah" epic fail gilaaaa!



Happy iftar! 5 more days for raya holidays xo


No comments:

Post a Comment