Monday, August 25, 2014

Hearts for two

Gaya macam bajet bajet busy je sampai tak update blog luls padahal cukup je tidur makan aku. Buat masa ni tak pernah lah tidur kurang, in fact sampai terlajak tu ada lah. Set alarm bangun pukul 8 (kononnya anak contoh mithali) padahal lagu alarm tu mcm masuk mimpi aku jadi soundtrack je. Bangun tidur eh dah pukul 9 lebih terus gelabah

Last two weeks, aku plan nak keluar weekend.  Untung gila akak aku cuti sem masa raya, duk beraya tak habis habis, duk ikut ibu ayah keluar beraya pastu duit raya dia lagi banyak drpd aku (stress) Sedih ah orang sibuk beraya openhouse, aku duk lah menyelak buku ref tebal gedabak gedabak nak jawab test. Tapi aku sanggup burn kan satu hari lantak kau lah, jangan menyengih je masa jawab test sudah. 


Yang wowwww nyaaaa, aku naik ktm kot. Sorang kot. Dari Bangi kot sampai mid sengsorang sebatang kara krik krik pandang bawah memanjang. Pergh gila tak jakun, ibu bagi kot aku pergi sorang. Kalau tak, selama ni haram takda nya nak bagi aku naik sorang, sayang anak katako. Mesti ibu rasa macam aku dah cukup tua bangka besar panjang utk merayap sengsorang.

Dah sampai mid aku terus spam whatsapp dakdak pasum “Woi kat mana” “Baik kau reply sekarang jugak” “Aku dah sampai, jangan kata kau baru nak mandi” “Perangai janji melayu jangan cari pasal” Saja je kalau tak spam ni hm entah esoknya lah baru dieorang sampai agaknya. Pastu teman cik kak Fatonah breakfast kfc (class kau, tak main dah nasi lemak) sekali beli makanan untuk adik-adik dorm. Nak melawat Seseri katako, rindu. Dulu menangis nak balik rumah, sekarang menyibuk nak datang sekolah


Dah mcm sardin dalam kereta

Pastu dah meet up kat mid, nak turun selayang pulak. Pergi openhse Meera Tasha awuuu. Baru lah aku tahu station batu caves ni station paling hujung /palmface/ Nasib lah aku dah lama tak jumpa dieorang so potpet potpet lah aku sedar je dah sampai batu caves. Not sure either suara aku kuat or pakcik makcik tu yang busybody, usha cam nak makan. Mungkin muka aku stok-stok penambah selera.



Pose jetjet alim sebab tuan rumah masuk UIA, alhamdulillah

Best nyaaaaaa jumpa balik yang sekepala dengan aku. Yang takyah mintak, dah keluarkan phone nak selfie. Tahu perangai aku ni sakai dah tahu rabun tapi taknak pakai spec sebab nak amik gambar banyak banyak. Tak sampai rumah lagi dah ada group whatsapp nak share gambar luls pastu letak gambar icon letak muka aku yang kena crop pastu zoom habis, tak guna abadi budak budak ni. 

Si yana dah lah baru lepas operate lepastu ikut jugak berjalan ya Allah takut aku kang terburai perut dia tepi station ktm ni macam mana. Takda sapa yang dulu masuk pbsm nak rawat dia ni, iyolah aku kan puteri islam (hairflips) Pastu makan pun macam takda pantang je hm suka hati kau lah, perut pun nak beraya ye dok


Gambar misteri; apa jadah dekat dahi aku tu -_-"

Lepas habis makan-makan, potpet pot pet, lepas rindu, nak balik and dapat duit raya ehek ehek dah lah semua yang datang ni makan mcm piranha (lagi lagi aku, tambah kot pulut kuning omg nak lagi) mesti mak dia sedih makanan banyak habis hahaha jk lepastu pergi ktm balik nak pergi seseri


I miss.

Rasa macam comeback to where I belong, jalan kaki dari Putra ke seseri rasa macam tengah pakai baju batik pastu jalan ramai-ramai after balik outing. Dah lah bawak makanan. Akak dorm penyayang ok, melawat bawak kfc. Ikutkan hati nak je aku bawak maggi goreng, alang-alang trial dah nak habis and maggie haram bawak. 

Aku dah suruh dieorang ni jahat sikit langgar peraturan step by step, tapi sebab maybe ada form4 yang jadi  pengawas disiplin kot harhar kesian nya. Teringat dulu bersungguh-sungguh aku tak bagi junior dorm aku jadi biro disiplin. Macam mana aku nak bawak phone kalau ada penghalang ye dok (evil) Maka sebagai balasan upah dieorang dah tutup mulut sepanjang tahun, aku bayar balik dengan belanja makan. The concept of give and take tu diaaa.


BrassiFour

Sooooo feel at home omagadz, the moment I step in and terus looking for the plug "Jap jap nak plug cepat nak charge phone" and masa ni dieorang still have 2 trial paper left aww sorry lah mengacau nak study (study keeee /smirk/) Dulu amik gambar dekat dorm mesti pakai either baju tidur or baju sekolah or baju prep, sekarang pakai baju jalan wakakaka besar dah aku luls. 


Hm ni lah dia badi badi tudung hitam, aku rasa macam nak belikan je sorang satu tudung bawal ada kaler selain hitam. Ni aku masuk dorm macam nak amik gambar orang berkabung mati je. Takpalah nanti habis spm tu habislah zaman kegelapan tudung korang tu luls ni problem kemalasan tahap dewa, gosok tudung hitam je macam aku taktahu 





Pastu aku dah biasa dah dengan janji melayu tulen dieorang ni, kata pukul 5 petang nak keluar tapiii pukul 6 pun tak habis lagi. Sampai announcement menghalau visitor pun aku dah dengar -_-" Aku dah lah nak kena balik ktm sengsorang (sedih) apa-apa pun Indians yang duduk sebelah aku dalam ktm sangat lah friendly luls sampai aku terfikir nak pinjam phone dia nak call ibu sebab battery habis. Memang tak malu betul, nasib lah dia perempuan. Kalau lelaki mesti dia ingat tu aku punya pickup line (oh pls)



"Friends are - whatever it takes, they will make a room out of their busy life, for you"


No comments:

Post a Comment