Sunday, August 10, 2014

Sadly, how I spent my second week of raya

So ni first time tak balik weekend, aku duk merungut dekat ibu nak balik nak balik pastu bila ibu call cakap nak amik terus "takpalah banyak kerja" aku pun tak faham sebenarnya, NAK BALIK KE TIDAK -_-" So to celebrate our first night weekend (kononnya) aku dengan najihah tengok movie the whole night weh right after habis solat maghrib teruuuuus sampai habis. Memang homework presentation yang bertimbun tu aku tutup mata je lah satu malam buat buat tak nampak

Malam tu tengok divergent hahahahaa omg Im so into Four /heart-shaped eyes/ Semua orang aku jumpa malam tu, aku duk cerita pasal Four. Aku siap suruh panggil aku Five sebab birthday aku, and number 1 until 4 are already taken (tangan di bahu mata ke atas) Dia mcm delusional gila bapak. 

Patutnya weekend aku mesti bangun lambat but then esoknya ada Field Trip G4 Project, haaa benda alah ni lah yang menyebabkan aku tak balik rumah! Nasib lah satu batch memang kena pergi. And group aku pergi Taman Botani Shah Alam. Bangun pagi buta sebab (kononnya) 7.15 pagi dah kumpul dekat bas tapi tahulah semua semua dasar janji melayu, janji pure jawa engkorang memang kumpulan aku lah yang terpacak atas bas. 



This is adieeeena

G4 project kena buat science experiment so sebab dah taktahu nak buat experiment apa, kiteorang gali tanah and cari cacing hahahahah what on earth do tak pernah pernah aku menggali tanah semata-mata cacing. Rasa masa menggali tu macam sayu je "Orang weekend ni beraya, aku duk sibuk gali tanah cari cacing apa ke hal nya" tu belum aku pasang music lagu takbir raya hahahah ok

Aku baru tahu dekat Taman Botani Shah Alam ni sama tempat dengan haritu aku pergi skytrex so every single place macam nak throwback je, even naik shuttle bas pun teringat nina letak tangan luar tingkap alahai feeling drama. Setiap orang yang tanya aku pasal buat experiment apa, and aku explain pasal cacing reaction orang mesti "Kalau tak jumpa cacing?" EVEN THE TEACHERS HAHAHA So we actually bought our own cacing dekat kedai ikan (just in case tak jumpa) (jahat gila kan) (otak scientist penghancur negara)


Pendek kan aku kbai

 

Tapi masa first time cari tanah and try gali, sekali groupmate aku menjerit jerit macam nak terkeluar anak tekak dieorang. Aku yang joyah ni terus "KENAP KENAPA" "CACINGGGGG!!!!!" Hahhaha betul betul ada cacing do bukan setakat jumpa cacing, katak pun jumpa! Siput pun jumpa adomak. Nak tercabut jantung aku kalau gali gali jumpa cacing yang gedabak. Sekarang baru aku menghargai betapa penting nya cacing dalam kehidupan aku luls. 


Estrella(s)

And patutnya ibu datang petang ni dengan makanan tapi tak jadi datang sebab orang beraya dekat rumah, and Najihah tengah siap siap nak jumpa parents dia and I'm all alone pergilah tinggalkan ku perlahan lahan ku trimmaaa nak balik rumah nak tengok k-drama taknak belajar nak makan kuih raya T-T


Apa apa pun aku tak pergi lagi open house 





tak makan satay lagi tak makan lemang lagi

No comments:

Post a Comment