Friday, May 1, 2015

Kem Amal Islami

(greeting ppl)


no one except these two-some forever buta warna who matched hijau with purple.

Tak ingat lah bila last time pergi kem agama macam ni, tapi macam takda beza lah sebab macam sama je duduk kem dengan duduk dekat kmb luls. Cuma perbezaan nya, weekend tu aku takleh balik zzz. Masa ni start aku jarang balik weekend sebab lepas satu mesti ada lagi satu event waiting on the list

Supposed to feel excited for the camp, but then yeah again the problem was the packing part. Malas packing led to malas nak pergi camp pastu rasa blergh. Orang lain siap bawak bag berluggage seret macam nak pi airport okay iolls bawak bag backpack satu je dik. Pastu semua tanya "kau tak bawak baju ke" amboi soalan sinis tu muka aku ni nampak je recycle baju tapi takkan lah 3 hari nak recycle baju sama je sabo je lah 

Mana tak banyak bag, bila aku usha tudung je entah berapa dibawak. Tu belum jubah lah, kasut sukan lain slipper lain, kasut nak pergi ceramah lain memang lengkap ah. Tiba-tiba rasa macam aku kurang bertamadun pulak pergi ceramah pakai jubah dengan sport shoes tapi kisah pulak aku kan redah je lah luls.

Tu tak campur yang bawak homework lagi peh tidur lambat ni ramai-ramai study chem. Aku kertas untuk ceramah pun mintak orang sehelai kuikui. 

 



Memang patut pun species mcm ni bawak pergi kem agama

The main part of the camp; sembelih, jenazah. makan and flying fox. Sembelih diaaaa yang literally sembelih faham tak maksud literally tu, kena pegang guna tangan sendiri, tengok dengan mata kepala sendiri and potong urat sendiri! Cool kaaaaaan but yeah rasa tak sampai hati tu peh menebaaal astagfirullah. Rasa macam taknak makan ayam dah tapi masalahnya malam tu jugak ayam-ayam tu dimakan luls. 

Cerita dia sekarang, budak group aku ni busy memanjang sebab this camp everything settled by the students sampai nak cari orang tukang kapan jenazah pun budak yang cari luls. Pastu yang free mesti species yang "euw ayam" "geli lah nak pegang" hadoi aku pun geli masalahnya habistu kalau nak layan semua punya geli sampai esok lah group aku tak habis sembelih ye dok

aku pun dengan mengundang kematian nya "ah dah lah biar aku pegang ayam tu" there we go! Hashtag bajet berani hashtag malaysia boleh hashtag supereera come to rescue. another 2 seconds after that would be aku bermonolog dalam hati "engko dah kenapa, kau ingat kau berani sangat ke apesal suka sangat cari pasal ni" 


current stage: state of regret

dekat camp ni lah first time pegang ayam hidup weh selalunya tengok dalam variety show korea je dieorang main game lumba tangkap ayam luls whaaaat. Lemah jantung guwe bila sayap ayam ni mengipas ngipas nak escape tapi tangan aku tengah pegang both sayap and kaki eeeeeee dekat kepala otak aku ni ada satu je: nasib baik lah kau ni sedap kalau buat masak merah adoi. 

Tak masuk lagi cerita ayam yang aku pegang ternampak pulak si kawan baik dia kena sembelih depan mata pastu dia cuak mengamuk, terkejut jantung aku. Adoi lupa pulak makruh bagi dia usha gang dia kena sembelih. Apa-apa pun bila nani dah ready, dia panggil ustad sebab nak monitor sembelih haaaa time tu lutut aku dah gigil 


"cepat lah nani potong adoi kau ni punnn!!!" face

Hahahahh that was actually the most OK picture ever sebab gambar lain yang aku pegang ayam was expectedly buruk gila bapak so yeah aku rasa nak apply theory kalau nak tengok perempuan tu cantik kena bagi dia pegang ayam hidup (ok abaikan) SEMBELIH KITEORANG BERJAYA!! URAT PUTUS! HALALAN TOYYIBAN! serious aku cakap masa sembelih tu ayam ni mengamuk lagi pastu habis darah dia memercik penuh dekat seluar aku (crieeees) dah lah aku basuh darah ayam tu tak hilang even dah apply apa apa tips atok nenek tips chem sampai letak colgate pun tang tu jugak darah ayam tak bisa meninggalkan ku (eceh)


puyuh

Mula mula pegang ayam je pastu aku pulak sembelih burung puyuh ehek ehek so cute so comel so delicious (pelahap hardcore) and yeah pun berjaya sembelih halal jugak ehek ehek. Aku rasa sesi sembelih ni paling best, dengan budak laki terlepas ayam pastu ayam dia cabut lari bersimpang siur budak berlari. Pastu ada yang niat nak putuskan urat je tapi force terlebih, kepala pun terputus hahaahahahahah adoi ni lah stok stok kmb 


What's next? Pengurusan jenazah! Sesi ni serious ah ngantuk gila yang tahap infinity walaupun malam semalam tidur kemain punya awal. Sepanjang ceramah tu aku dah macam sayur dah, tapi terus terbangun bila part praktikal. Kena kapankan kawan sendiri ngaaa. Kalau aku lah yang terpilih masuk kain kapan tu, aku rasa mesti aku insaf dah lepas bukak ikatan 

Pastu ada lawan group mana kafankan jenazah paling cantik and kemas hahahah adoi semua pilih piya sebab dia paling kecik so paling senang nak balut. Dah lah kiteorang main tipu sebab amik kain yang dah siap gunting, group lain semua gunting sendiri (pure evil) Lepastu kiteorang menang!! Dapat sepuluh hengget lol


scary gila weh


.... tapi lagi scary kalau jenazah senyum 

Last night ada night walk, ni yang aku paling malas sekali adoi. Ni lah dia bila budak tak berapa nak extreme kena letak dekat hutan. M14E comel semacam bila bawak glow stick lebih escape maze haritu and bagi sorang satu untuk night walk nanti. Takut lah tertinggal pulak dalam celah hutan tu lol. Bulan dia cantik gila bila tengah malam, habis night walk lambat gila esok pagi nak subuh liat nak mati


featuring iman

Next morning ada flying fox and closing ceremony but yeah flying fox dia tak mencabar mana pun, aku lagi risau nak naik atas tangga daripada nak turun flying fox lol (forever gayat problem) Eceh tak mencabar pun mula-mula cari gang nak turun flying fox serentak tapi pakcik tu tak bagi unless awak underweight (whaaaaat) Anyway this camp was more like bonding time for the class and those who participate rather than a pressure camp. Bagi lah satu weekend nak release tension, jauh sikit daripada kmb yang pagi petang siang malam nak hadap buku muak gila ok







No comments:

Post a Comment