Wednesday, August 17, 2016

KMB's Graduation Day 2016; Done IB (officially!!)

Guess who already finished IB open-heartedly and left kmb physically (but not emotionally aww brb muntah first), and already checked her bucket list "graduate IB with style"?


Yeah me ofcourseee hahahahaha wait IB? what's that? Islamic Banking????

(Itu bukan menganjing ke lawak hambar ke ni real life situation weh kau bayangkan pi popular bookstore nak cari buku IB semangat membara lepastu pekerja dia boleh tanya aku IB tu islamic banking ke wth dia ingat lawak ke, bebetul takleh brain speechless taktahu nak react mcm mana perlu kah aku gelak atau berhuhuhu undurkan diri?)



^ bila kau ajak ramai ramai buat muka buruk tapi senyap senyap senyum biar dieorang syok sendiri semangat buat muka 

Faham tak perasaan yang kau banyak je baju this colour that colour but then bila ada event yang tetapkan theme colour dia terus rasa takda baju? Hahahhah yeah thats me as well. Baju prep or class aku dari dulu mostly purple, turqoise, pink. Tapi bila cikgu inform grad kena pakai shades of purple terus takda baju har har har. Mula mula aku nak je pakai baju colour lain tapi kang aku sorang je out of group kan so yeah 

Lepastu bising pulak ibu suruh pakai tudung purple tapi aisyah said no "jangan weh baju dah purple pastu tudung purple jugak nanti kau mcm pokok pisang berjalan cuma ni pokok pisang colour purple" kau tahu kan perempuan tudung penuh satu rak pun rasa mcm takda tudung lah apa lah 


We olls sama mejaaaa 

Nasib baik sama meja dengan classmate sendiri. Tengok meja kiri kanan yang meja campur campur kelas ni kesian aku tgk. Tunggu habis speech pun senyap sopan je, kiteorang dah tak ingat dunia dah. Syok je aisyah pijak kain aku, nak pergi toilet pun terbantut pergerakan aku. Kalau meja sekelas ni nak makan pun tak segan, nak behave pun buang masa dah 2 tahun menghadap sesama muka


I could not even open my eyes properly membuatkan aku wonder can eyebags eat my own eyes (?!) Kenapa mata aku mengecik mengapa ??





Appreciation #1 Aisyah Kamaludin, my deskmate for the entire 2 years. When others keep on changing their deskmates, there is us jaga tempat each other everytime new semester start (selalunya dia yang jaga hahah) because I need her to make me stay awake and she need to make me fully awake so nanti dia boleh copy notes aku. Hahahaah orang lain nak notes aku mcm pelik, aisyah nak notes aku takpa takdehal hahaah sbb tu lah kalau aku tidur maka kita berdua takda notes. 

And bila ada wishing board utk ib exam, aisyah bagi aku wish panjang nak mampus sampai satu kertas a4 tu penuh dah lah tulis pakai tangan hahaha. Nanti aku reply eh ;) (katanyaaa) a day before grad keluar dgn aisyah sampai isyak ahhaha ngaaa kenapa kau pergi ireland kenapaaAaaa 

+ friends compilation of photos






^ appreciation #2 Jazlan yang pelik gila 2 tahun aku still takleh brain pelik dia ni tapi sbb kita dah gang sejak satu group TOK presentation, it was greaat thank you service kek lapis sarawak free selama 2 tahun (sebab bila gang dapat ah free kahkah) and selalu belanja aiskrim herher



^ IRP group akuuu (masa irp lah masa paling stress tapi happy duk gelak satu dewan pandang tp bestt ???? Entahlah nak yang penting nasib baik aku dpt korang jadi irp aku nasib baik nasib baik. The only group yang dulu dpt 0 quiz chemistry is doing great guys good job lels) 


^ appreciation #3 roommate guwe 2 tahun bukak mata tutup mata menghadap muka yang sama hahahaha kena deal sleeping habit masing masing yang astagfirullah hahaha terlajak tidur tu tak terkata dah berapa kali duk rushing pagi sampai sekali tu dah beli makanan nak sahur tapi sahur tak bangun! 

Telinga dia sado dengar aku punya alarm yang guna record suara aku sendiri ahaahah narcissism level infinity aku ni boleh tahan. Tolong carikkan barang aku walaupun dia tahu mesti ada je bawah selimut tapi gelabah tu yg tak jumpa, buta IT aku yang dah takda sempadannya. And sabar 2 tahun tidur dengan sleeping mask sbb aku selalu stay up malam (you are ze best) 



medic class


Unconditional love to these monkeysssss


Haahahaha kelakar jap aku tgk gambar ni mcm mak aisyah sayang aku lebih drpd sayang dia ahaahhaha *evil* (jk no theres another picture that shows otherwise lels)







Ibu ayaaaaah my loveeee how am I going to survive alone ♡♡♡♡


So yeah even takda robe (sedih jugak mcm raya takda ketupat, karaoke takda mic, nak buat cbp takda duit) tapi grad tetap grad lels. Aku bebetul nak rants pasal preparation nak further study lah cerita pasal interview ke seksa exam ukcat aku, uni application yang menyakitkan aku dlm diam, tapi bagi aku settle semua benda betul betul baru aku sambung.

Pray for syadin! :)

(Well done syadin *self pat*)



No comments:

Post a Comment