Tuesday, July 17, 2018

Aidilfitri miles away from home!

Dah 4 Zulkaedah baru nak post pasal raya hahahha (siap check google ok harini berapa zulkaedah #effort #fuyo) Nak wish selamat hari raya pun bunyi mcm advance wishh selamat hari raya korban lol. This year rasa syawal habis cepat gilaaaa, probably tak rasa sangat sbb dekat sini mana lah ada open house ke orang kahwin ke so everyday is like another day, nothing really special. Good thing, i dont really gain weight this raya hahah. Down side: aku miss all the fuuuun :(( open house, kuih raya, lemang, DUIT RAYAAAAAAA TURUN MENDADAK OMG SAMPAI HATI WHY PP IBU CAN SAVE THE MONEY FOR ME TAU!

But here, all the fun has been crammed on first day of Syawal. Sebab tu the following week tak fun hahah!

here is the photoshoot raya for salam perantauan hahahah! Yes we are thaaat extra




 

"posing acah salam salam pagi raya nak" ^ so here we go *facepalm


Kiteorang betul betul masuk Salam perantaun Berita Harian and masuk dua kali hahahah! This is not us being kiasu and gila glamour, mesti something wrong with the printing ke apa ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Our video masuk TV9, tapi takda sorang pun family aku yang perasan. Kawan kawan aku je yang perasan, aku amazed mcm mana orang boleh perasan and izzaty sort of said "kau sorang yang paling pendek weh kat tengah, mestilah perasan" Hahah sabar je lahhhh ๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท






They decided to do photoshoot last minute so everything yang aku pakai dari atas sampai bawah semua pinjam hahahha. (Pssst and that was my first time wearing baju kurung in UK lols) Thanks Alina bagi pinjam baju and tudung, cantik gila! Paling terkejut sbb aku muat baju dia, dia dah lah keding tinggi pulak tuuu!

-----

Kisah raya syaheera #drama 

Nak bukak cerita sedih, daripada raya last year aku dah duk bayangkan 'ni last year raya dekat malaysia, another 4 years raya jauh :(' so to be frank aku dah prepare mentally satu tahun yang aku tak raya dgn family this year ahahah. The fact raya akan jadi lagi awal, buat the chance utk balik malaysia for raya until my final year makin impossible since academic year habis paling awal end July and definitely i have to go to clinics.

And kawan kawan semua balik Malaysia, kalau boleh nak lumba lari pergi airport after final paper! So basically i got no one, even the medic students dieorang takda clinics so terus balik and im the only one who is taking dentistry. I cant really ask them to stay and teman aku sbb if I were them, aku lah salah sorang yang lumba lari pergi airport tu hahah!


Su ws and bagitahu dia tak balik malaysia this year so dia ajak raya Notts together!!! YOU HAVE NO IDEA HOW EXCITED I WAS!!!! Masa dia bagitahu tu mcm ada a light of hope that I'd not celebrate my first raya alone. Aku tak kisah the following raya, just pls not the first raya hahah! Then I check my timetable............... I got clinics on my first raya........ Pagi pulak tu sampai tengah hari or petang idk. So that means I have to spend my pagi raya on clinics............ Masa tu rasa mcm malin kundang yang kena panah petir gitu. 

Masa tu dah emotionally unstable, aku dah fikir since I'm going to miss pagi raya should i not celebrate raya at all hahaha #drama. Aku dah plan after clinic pergi Greenwich to lepak and emo there alone (greenwich is fav place in london selain katil aku lols, i can spend the whole day there just termenung and tengok orang because sometimes I just need my own time ye dok)

AND THEN! ON ONE OF THE LAST 10 DAYS RAMADHAN....!! Aku dapat email clinic aku on pagi raya cancel due to syllabus adjustment reason! HAHAHAHA MASA TU AKU RASA MCM ADAKAH INI LAILATUL QADAR??!?? ๐Ÿ™Œ๐Ÿ™Œ๐Ÿ™ŒBye guys im going to Notts for raya hahahah terus ws su and terus beli tickets hihihihi.

Image result for yay gif

Rasa mcm balik kampung sangat sbb naik bas pergi Nottingham and siap traffic jam segala. Su punya mak pun ada dekat Nottingham, datang beraya sekali so of course lah aku ni muka 50 sen menumpang kasih sayang. Nasib baik mak Su pun layan je perangai aku ni padahal first time jumpa tapi kepochi mcm kenal lama dah. Sampai notts mak su dah siap makanan bukak puasa, i feel loved gitu. Malam raya bukak and belasah kuih raya gaya mcm dekat kampung. Yes, aku belasah kuih raya su *senyum kambing*

 

^solat raya


Me in between Su and Alina definitely mimics KLCC ๐Ÿ˜ท

Pergi solat pagi raya, and masa tu barulah terbukak mata ohhh ramai jugak muslim dekat sini. Macam macam warna kulit, putih ada brown kuning langsat gelap semua ada. Baju raya pun mcm mcm ada yang berlabuci labuci wah ingat orang malaysia je taknak kalah baju raya. Pergi solat raya guna uber ok hahah kalau kampung Johor dekat je jalan kaki sbb masjid depan murah tapi sini kalau jalan kaki tak sempat sampai venue dah raya kedua #drama. 



got lontong, ketupat palas, lemang, rendang, kuih raya!!!

Balik sembahyang raya terus makan!!! IT'S MY TIME TO SHINE HAHAHA ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Semua syaiton dah keluar. Sbb family Su dari utara so dia rasa style utara uolls, so ada ketupat palas di pagi raya gituuu. 22 tahun hidup, first time rasa mcm ni. Takyah kahwin orang utara, raya dgn kawan je dah boleh experience ๐Ÿ˜‚Then petang ada potluck open house, so another time for me to shine!!


Me ft Notts ppl yang aku tak berapa kenal but because of food and raya kita kenal HAHAH

Anyhow, my first raya was waaaaay different and better from what I have expected. It was not the same sbb tak raya dengan family, but then I already expected the worst so alhamdulillah for this surprise at least I'm not on some bench in Greenwich ๐Ÿ˜…Alhamdulillah Allah ease everything, I still feel loved and not alone on pagi raya thanks to Su, Mak Su and kawan-kawan Su lols.


Thaaaaaanks ๐Ÿ’—



This was when Mak Su came to London ๐Ÿ˜€


No comments:

Post a Comment