Saturday, February 25, 2012

New beginning of something, perhaps ?

Assalamualaikum. Miss me already ? :P *bunyi cengkerik* Dah takda dah update blog everyweek macam dulu, followers pun lari lintang pukang *wave hands* Ni pun aku update blog dalam gelap, rate menaip yang sangat slow kalau tak ibu terbangun. Sad lifee bila dapat chance pulang bermalam tapi tak stay Btho. Takleh layan korea since angah guna broadband and dia buat rule hanya one video per day -_- Aku ikut ibu ayah pergi balik Johor sbb ada wedding and nak tengok Angah yang dah dapat kerja dekat johor. Alamak kenapa macam ada bau orang nak belanja since dapat gaji pertama ni? *mata bersinar-sinar*


Semalam student seseri dapat balik rumah. Aku tak boleh nak explain macam mana excited nya aku the whoooole week mengenang diri yang boleh spend time dengan family. Time cenggini baru kau appreciate every single moment kau dengan family, I swear :'( Aku macam countdown berapa hari lagi nak balik rumah, even kira berapa jam lagi nak balik. Pathetic enough ? Rasa kejap je, tiba tiba esok dah kena balik asrama ;/ Less than 24 hours, kill me now ! 

Banyaaaaak cerita nak share, kadang-kadang rasa hari hari nak update blog :( Harituh aku punya excited nak balik tu smpai takleh nak describe ah. Aku pun dengan happy nya berjalan suka-ria on the way nak pergi dewan makan for supper yang almost everyday aku skip just duk tercegat dalam dewan makan tapi makan nya tak jugak. Aku tak perasan lah pulak yg lantai dewan makan ni ada aras lain-lain ! Aku dengan muka alamak-excitednya-jiwa boleh terjatuh T_T Thank god sekolah perempuaaaan. Time tu lah satu-satu nya aku rasa bersyukur sekolah aku takda laki. Aku dah berlari kat Aisyah backhug serta-merta bercampur dengan Mawar and Elisa yang dah gelakkan aku mcm tengok maharaja lawak *menyorok bawah meja*

Actually aku memang banyak kali memalukan diri. Aku jenis yang almost setiap hari berlari naik tangga sekolah aku yang tinggi dah macam batu cave tu (nampak tak tahap hiperbola aku ? ) sbb aku selalu lambat T_T Tapi ada sehari tu aku on time datang sekolah *angkat kening* Aku pun dengan bahagia nya jalan dengan relaks dan menunjukkan muka aku-awal-harini-okayyyy. Muka bangga ah tak lambat kan, sekali sampai kelas ada budak jerit "Syaheera, asal kau tak zip beg sekolah ! Kau jalan dari dorm sampai kelas macam tu ke .. " Aku tension . Hampir gila, hampir sewel . Selama ni aku nampak mcm orang bodoh jalan tak zip beg even though muka aku-awal-harini-okayyy.


Bayangkan muka cenggini dengan zip beg terbukak ...

And aku belum apa-apa lagi dah kena buat presentation. Aku pun duduk ah bersila atas lantai dekat belakang kelas dengan kertas mahjung and marker sbb semangat ni nak siapkan bahan utk presentation . Dengan muka yang bersemangat ni, tiba tiba aku terdengar suara "Eh rajin gilaaa ! " Aku pun dengan confidentnya angkat muka "Lahh jangan lah pujiii !! " Sekali bila aku pandang arah datangnya suara tu, perempuan tu tak pandang aku pun sebenarnya. Dia tengah puji classmate aku lagi satu yang tengah duty lap tingkap. Aku dah lah cakap jangan puji tu sekuat hati, free free kena bahan satu kelas. Masa tu aku rasa mcm nak lari pergi klcc dan .. Terjun !

Tapi bukan aku sorang je yang selalu malukan diri hahaahah Aisyah lagi memalukan ! Haritu kiteorang try lah main bola jaring. Aku at least pernah main, berbeza dengan Aisyah yang tak pernah main langsung ! Aisyah jarang dapat bola tau. Biasalah orang tak cukup tinggi macam kiteorang ni kalau dalam game mcm tak wujud pun ada. Kau tau kan rule dalam bola jaring kalau dapat bola takleh gerak, kena statik dekat tempat yg kau dapat bola. Sekaliii, Aisyah dapat bola ! Dia punya excited nya muka dengan bergayanya pi pegang bawak bola tu sambil berlariiii !! Aku dah macam tercegat speechless, yang lain dah menjerit  "Nak bawak pergi mana  bola tuu! " HAHAHAHAHA Aku takleh tahan gelak, aku dah nak terguling atas court !


Clap your hands for Aisyah !

Lepastu kiteorang tak cukup tidur tau hidup dekat asrama ni. Aisyah nak refill air kat dewan makan. Aku dengan Elisa pun tunggu Aisyah kat luar dewan. Kau tau kan sliding door yang transparent tu? Aisyah pi langgar sliding door tu sbb dia ingat dia macam anak raja bila jalan pintu smua takda or terbukak untuk dia. Tu okay lagi, masa solat subuh dia boleh tertidur hahahaahahaha omg die. Aku pelik ah asal ngan Aisyah ni smua orang dah bagi salam, dia duk statik tahiyat akhir. Aku dah mcm nak terguling atas sejadah ! Pagi pagi buta dah buat lawak -_-"

And everyday pengawas akan check dorm kemas ke tak. Part ni lah yg kena bangun awal pagi tegangkan cadar bagai -__-" And junior yang akan duty dorm, senior semua dah turun for breakfast. And pernah sekali tu, dorm aku slack and tak perfect. Malangnya Aisyah jadi ketua untuk hari tu. Sebagai denda, Aisyah kena menari Kpop. Dia pi nyanyi lagu Roly-Poly by T-ara and tukar lyric "Akak sorry, akak akak sorry, mata Aisyah kero .. " Aku dah gelak macam gorila dah kat belakang, cuba bayangkan kat smkbtho dia cmni ? Duhh. 

Aku spend time kat sana menangis je :( Pernah sekali tu aku macam tension to the max smpai 4 kali menangis untuk sehari tu. Boleh imagine tak hidup aku mcm mana ? Fikir la jugak, aku tak pernah jauh dengan family even for a second . Tiba tiba ibu takda, ayah takda. Yang ada hanya senior yang aim aku ... T_T Ayah pernah cakap "Dari office ayah, ayah boleh nampak seseri tau. So everytime ayah rindu eera, ayah tengok je seseri dekat tingkap " Time tu aku terus nangis bagaikan kelantan banjir sbb angin monsun ! Ayah tanya aku kenapa aku duk call ibu, tak call ayah. Aku cakap lah aku tak call ayah sbb ayah kerja kan tkmau ah kacau. Then ayah cakap "Ayah punyalah setiap pukul 5 petang dah tunggu eera nak call " SAD LIFE ISN'T IT ?

image

Tadi aku pergi rumah jasmine , spend time dengan jasmine & najihah ;/ Oh yes btw Happy Birthday my dear Fatin Farhanah. This is my first time not celebrating your birthday with you. Weird enough, without meeee ? *muka seposen* Even just 1 jam setengah, dah rasa lega hadap muka dua orang tu. Aku relaks je datang jumpa dieorang sekali bila bual bagai mula lah drama air mata. Nyampah betul aku, tu yang malas nak cerita life asrama kat kawan -___-" Aku yang nangis, mengenang nasib di perantauan <-- haktuih. Aku siap bawak gambar 3kua , gambar gang aku dekat asrama. Percaya tak dah berapa banyak student seseri tengok muka korang smua !

Dorm mate aku ada tengok gambar 3kua tau. Aku and Aisyah pun suruh lah dia carik muka kiteorang. Dia jumpa muka Aisyah tapi bila turn muka aku, dia tunjuk kat muka Dina HAHAHAHAHA aku dah gelak macam orang gila jumpa duit syiling baru Malaysia. Aisyah pulak tercengang siap tanya kat dorm mate aku tu "Kau buta eh ? " Hahahah . Kat seseri, senior dorm panggil aku Sya . Kawan aku panggil aku Syadin (combination of Syaheera and Tajuddin). Same goes to my twin Aisyah, dieorang panggil dia Syabib (Aisyah+Habib). Pelik kaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ? *Angguk*

That awkward moment when you still miss your parents even though you already call them everday. And that feeling when you want to cry whenever you hear your mother's voice because you are homesick to the max but you cant tell her, of course she will worry. That moment when you cry even you already try to endure the pain and your tears. And that moment when all you can do are crying in the toilet or crying alone when all the lights are off so that no one can see your tears . Life is not that easy.


Okay till now, take care peeps.

3 comments:

  1. WEHHHHHHH SUMPAH LAWAK GILA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA PART AISYAH TIDUR TU LAWAK XDDD

    level lawak-ness kau makin meningkat doh, tabik! <3

    ReplyDelete
  2. terima kasih *flying kiss* hahahah loser gila ><

    ReplyDelete
  3. hahhahha. lawak gila cerita kauu!!! esp part ada nama 'áisyah'(!).

    ReplyDelete