Wednesday, February 13, 2013

Tayangan : Pitch Perfect


Almaklum lah hidup dekat asrama ni takda TV hanya ada screen bangunan UMNO. Takda handphone hanya ada public phone. Takda laptop hanya ada computer zaman purba yang takda internet. Ingatkan bila dah senior ni, nak conquer jugak lah bilik TV masa weekend. Tapi bukannya best channel dekat Bilik TV tu setakat RTM lah TV3, Tutor TV ahahahah lain lah kalau ada KbsWorld *scream*

So Biro Seranta sometimes akan buat tayangan ala ala wayang gitu tapi dekat DGP sahaja ahhaha takda caramel popcorn, takda air coke takda kerusi semua tu takdaaaa. Tapi still ramai orang pergi.. termasuk lah aku ahhaha ngeks. Dewan tu dieorang akan tutup semua lampu, so gelap ala ala wayang. Screen wayang? Hmm pakai screen putih guna projector je okay. Its okay kami layan!



We conquer front seat like a boss.

Yang ni second time aku pergi tengok tayangan. First time tahun lepas tengok cerita apa entah tak ingat, aku ni bukan jenis yang layan. Masa first time pergi tu saja je sebab Una ajak aku teman dia tengok. Hmm kawan punya pasal aku pun ikut lah. Tahun ni, satu dorm pergi! Brassi Four hot to go semua pergi. Mula-mula bajet je taknak pergi haktuih.

Tayangan ni buat a few days after Form Four students registration so Brassi Four dah ada adik junior waaaah adik gitu hakhak. Aku tak buli pun tau taaak, baik ni okay. Aku nak psycho pun tak sampai hati sebab takut karma hahah the hell. Kami sebagai kakak senior penyayang pun angkut semua junior kiteorang tengok tayangan. Tengok pun sama-sama gitu sebelah-sebelah atotooo baiknya.


My body moves whenever I'm with them. Brassi Four For The Win 

Cerita apa? Pitch Perfect ! Perfectooooooo aku suka suka suka tak kira suka jugak movie ni *hentak kepala* Smart gila okay lagu acapella. Even though hero tak handsome its okay its all right kiteorang layan! Tak handsome pun, aku dengan Mawa dah macam budak jawa mana jakun tengok movie hahah. Kiteorang dah macam angau gila ah serious. Everytime romantic scene, aku dengan Mawa dah menjerit macam suami balik rumah hakhak. 


Movie baru start, tapi habis lagi introduction makanan dah setengah -_- Sampai part happy ending tu aku dengan Mawa dah macam nak berdiri hahahaha gila do. Aku suka gila ending dia. Lagi lagi part heroin menyanyi atas stage and hero angkat tangan oh tidaaaaaak. 

 
 

And this happy ending cannot go out of my mind for a week. By the time hero angkat tangan sila bayangkan aku macam kena sawan. Dorm mates aku duk cakap pasal pitch perfect tak habis habis. Kiteorang siap berangan ni  haa dalam dorm buat acapella macam dalam movie tapi hahah hancurss jadinya. Bellas and Treblemakers 


This is my dorm mates. I hate them so much because they shine my life too bright that I can't open my eyes sometimes. We fight everyday about small matter, we spoil each other jokes and make it sound so stupid. 

No comments:

Post a Comment