Monday, March 6, 2017

mad skill

I still respect and salute those ppl who release their stress by cooking. Baking tu mcm boleh go lagi ah tapi memasak tu mcm lagi memberi stress kepada aku hahahah. And i used to dream to be a hsewife, nasib baik aku masih boleh ukur baju di badan sendiri gitu. Most of my classmates from lower form high school already knew my hopeless skills in cooking/ whatever-about-kitchen and they still make fun of it (sampai sekarang duk ungkit insiden air gula aku tak sudah). 

Tapi syaheera yang dulu bukanlah yang sekarang. Aku akan bangun pagi awal especially on weekend to cook and have a decent meal. But then one of my flatmate's friend came into the kitchen and then she asked me

"Aw do you enjoy cooking?"

"Er lol no, i cook just to survive"

Maka berdekah lah this girl dengar jawapan aku yang paksa rela ni apa yg lawak pun aku wonder gak

But then, now aku try utk meminatkan diri and masak dgn rela anytime aku ada masa, kalau class habis awal ke. Aku still amaze mcm mana kita campak campak bahan dia boleh jadi sejenis lauk mcm magic pulak. Now boleh lah masak untuk diri sendiri, itu pun lepas google resipi mcm "resepi ______ paling mudah" HAHAHAH paling mudah tu kena ada sebab syaheera is being syaheera. takda masa aku nak buat grand grand padahal utk diri sendiri je, masa pun takda, malas satu hal

But then ibu mesti akan supervise masakan aku, walaupun dari jauh. Letak gula lah garam lah air lah, buat aku wonder mcm mana ibu tahu masakan aku tawar ke kita record video keluar bau ke sense of taste ke? Tak mustahil 2020 whatsapp update ada send bau wakaka

And today aku masak salmon asam pedas (lol) and sup ayam, then ibu comment pasal rempah but i can't relate #ibuperluredha



masalah "rempah empat beradik" 🙈

tu takda hal lah, ni aku panggil bunga lawang jadi bunga kelawang hahahaha ko kenapa din

😅😅😅


let's hope this gal will get the hang of it

No comments:

Post a Comment