Thursday, March 2, 2017

we met, we tried


Piccadilly circus 27022017


Last weekend kan, seniors inform the first year dieorang nak tolong for our upcoming osce exam. Osce ni mcm oral clinical exam lah senang cerita. Masalah nya benda alah tu dia buat hari ahad so aku mcm berfikir nak pergi ke tak, nak ke taaaaak tapi mcm biasalah syaheera is being syaheera, nak buat salah pun bersalah gituw (cc bakal bakal mak mentua) so i just went while dragging mah both feet

So aku igt haritu dia just nak explain osce tu apa jadah rupanya ada mock sekali..... literally mock yg ada soalan each station and kau kena jawab. So ada 12 stations (kot) in a circuit, then station yg aku paling tak suka bila part dapat few scenario contohnya kita jumpa patients pastu kena selesaikan masalah dia.

Aku dah lah bangun pagi tu, nak aku selesaikan masalah org T_T and aku ni pulak mmg species yg ada 0% general knowledge about dentistry ( aku tak tahu what the hell is impression, i thought that first bad "impression" kind of thing but nahh. The only thing yg aku tahu kena gosok gigi 2 kali sehari that's it lol) pastu datang pulak mock osce mati lah aku

Bila kau ada 1 minute je nak baca scenario then kena hadap muka senior, dpt pulak white ppl berturut turut haaa entah kau faham ke dok aku mengarut nasib lah nak (dlm diam aku harap dia tak faham tp faham lah pulak). Ada 3 consecutive stations yg mindblow gila, tp aku mcm takpa syadin chill je ingat kat kmb kita belajar "kau taktahu kau goreng je elok elok confident tu penting!!!"

Aku  mcm siot jugak lah selalu buy time by kept  asking the patient questions  so sementara tu aku fikir dlm kepala otak dgn gelabah AIYO IBUUU WHAT I NEED TO ASK AFTER THIS!!!! Aku punya intro kenal kan diri je dah amik 30 saat (hehehehe) so bila dah hbis mengarut tu aku mcm just goreng je ah syadin nak buat mcm mana insyaAllah dia tak faham kau cakap apa, muka pokerface tu penting

Tapi aku terlupa lah diaorg ni semua 4th year students hahahah dia trap aku baik punyaaaa, aku punya process goreng tu masa minyak over panas so bukan setakat hangus tp rentung dah hahahah. Lets say aku bg 8 solutions or suggestions utk patient tu, 3 je betul lain semua info salah yg aku reka and buat theory sendiri, and the senior wrote feedbacks for everything i said what was wrong and which was right hahahah rip my future patients wakakaka mesti dlm hati dieorang bapak confident minah ni dgn poker face nya padahal semua salah


That's my syadin-feels-dumb part 783940, It's ok sometimes you win, sometimes you learn.

No comments:

Post a Comment